خروج آمریکا، پیشروی طالبان و آینده نظم سیاسی در افغانستان تحرکات طالبان در تحولات اخیر افغانستان جنگ پنهان در حزب بعث سوریه انتشار شماره (۱۲) پاییز فصلنامه سازمان‌های بین المللی آیا کابینه تغییر به دوره تغییر کابینه‌ها در رژیم صهیونیستی پایان می‌دهد؟ قطر: پایان بحران یا بحران بی پایان؟ آینده حضور بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در سوریه بن بست سیاسی در لبنان؛ بازیگران، پیامد‌ها و چشم انداز حزب حاکم چین توانسته مدل حکمرانی خود را در تناسب با تاریخ و فرهنگ سیاسی چین تعریف کند بن بست سیاسی در لبنان؛بازیگران، پیامدها و چشم‌انداز عمان و منازعات منطقه؛ احیای نقش میانجی در بحران یمن از رزمایش عقاب‌های نیل تا مانور محافظان نیل (۲) پتانسیل تولید مشترک در منطقه آزاد اقتصادی مغری ارمنستان دولت آینده برای افزایش قدرت اقتصادی باید به سیاست همسایگی توجه کند زندانیان تاریخی در کویت از رزمایش عقاب‌های نیل تا مانور محافظان نیل (۱) مزایا، مخاطرات و چالش‌های پیمان‌های پولی دوجانبه انتخابات به مثابه سنگ محک مردم و مسئولین دستاورد‌های فعلی چین مدیون تعهد و حسن نیت نخبگان حزب حاکم این کشور است شاخص‌های انتخاب اصلح در انتخابات ۱۴۰۰
کد خبر:۸۷۸
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۳


بررسی الگو‌های مدیریتی در رسانه‌های بزرگ و موفق نشان‌دهنده بهره‌گیری این رسانه‌ها از مبانی مدیریتی  نوین و بومی‌سازی شده است. هدف پژوهش، طراحی مدل بازآفریني در رسانه ملي براساس فرایندهاي مدیریت راهبردی متعادل دووجهی است و روش پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی می‌باشد. حجم نمونه 272 نفر می‌باشد و برای تحليل داده‌ها از آزمون‏های ‏همبستگی پیرسون، آزمون تی تک‏نمونه‏ای، مدل‌سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی اکتشافی با استفاده از نرم‌افزارهای اس‏پی‏اس، اسمارت پی‏ال‏اس و لیزرل و از روش گرندد تئوری استفاده شد. نتایج به‌دست‌آمده در مدل ارائه‏شده نشان می‌دهد که ابعاد بازآفرینی در رسانه ملی شامل درک نیاز و تقاضای مخاطبان، درک فناوری به‌عنوان گزاره ارزشی جدید، شکل‌دهی مجدد نظام کسب‏وکار، درک اقتصادی و نقش رهبری می‌شود و فرایند‌های مدیریت استراتژیک متعادل دووجهی به‌عنوان عوامل مؤثر در بازآفرینی، شامل بازسازی نظام زنجیره ارزش، مدیریت دانایی مخاطب‏محور، نوآوری و تعامل با مخاطب می‌شود که علاوه بر تعامل با یکدیگر در همه ابعاد بازآفرینی تأثیرگذار هستند. همچنین براساس مدل ارائه‏شده ابعاد بازآفرینی یک چرخه فرایندی و تعاملی دارند که می‌توانند در هر نقطه‌ای از چرخه، بازآفرینی آغاز شود، اما درک نیاز مخاطبان که ابزاری قدرتمند برای جذب و حفظ مخاطبان و فراتر از آن حضور دانش‏گر و تعاملی مخاطب در رسانه می‌باشد، به جهت اهمیت در رأس این چرخه قرار گرفته و سایر ابعاد در ادامه بدون ترتیب آورده شده است. 

برای مطالعه و دریافت اصل مقاله، به تارنمای فصلنامه راهبرد ۹۲ به نشانی زیر مراجعه فرمایید:

http://rahbord.csr.ir
اسماعیل مرزبان، محسن قدمی، علی‌اکبر رضایی، سیدرضا صالحی امیری و عباس طلوعی
ارسال نظرات
پربازدید ها
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها