کد خبر:۱۲۹۸
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۵
مصاحبه مدیرگروه غرب آسیا و شمال آفریقای پژوهشکده تحقیقات راهبردی با رادیو گفتگو

موشکباران عین الاسد زیرسوال بردن قدرت آمریکا بود

مدیرگروه غرب آسیا و شمال آفریقای پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: موشکباران عین الاسد به صورت عملی و عینی نشان داد ایرانی‌ها، آمریکا را به عنوان ابر قدرت نمی‌شناسند.
برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفتگو با موضوع بازخوانی شکست رقت بار آمریکا در عین الاسد با سیلی ایران و با حضور محمد ناصحی، مدیرگروه غرب آسیا و شمال آفریقای تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمد ناصحی ضمن اشاره به موشک باران پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق توسط ایران، درباره عظمت کاری که نیرو‌های نظامی ایران انجام دادند گفت: آمریکایی‌ها ۱۴ پایگاه را از سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با داعش در عراق در تملک خود قرار دادند که از این میان، مهم‌ترین پایگاه هوایی که نقش لجستیک و ارتباطی با دیگر پایگاه‌های جهان دارد، عین الاسد است.

وی در خصوص پایگاه عین الاسد توضیح داد و بیان کرد: ساخت پایگاه عین الاسد هفت سال طول کشید و ۲۸۰ میلیون دلار برای ساخت آن هزینه کردند. صدام علاقه داشت توان دفاعی و نظامی خودش را به رخ کشور‌های عرب منطقه بکشاند و به همین جهت این پایگاه را در یک مقیاس وسیع به اندازه ۵۰ کیلومتر مربع احداث کرد. این پایگاه در حقیقت یک شهرک بزرگ است و دارای سینما، کافی شاپ و حتی مدرسه است و نیرو‌های آمریکا با خانواده هایشان آنجا زندگی می‌کند.

مدیرگروه غرب آسیا و شال آفریقا به ساخت تجهیزات نظامی و لجستیک پایگاه عین الاسد در محوطه باز اشاره کرد و این را نشانه‌ای از خاطر جمعی آمریکا در خصوص عدم توانایی کشور‌ها در حمله به این پایگاه دانست و اظهار کرد: ایران در تقاص خون سردار سلیمانی، پایگاه را موشکباران می‌کند تا ادعا‌های آمریکا آشکار و نارکارآمدی آن مشخص شود.

آقای ناصحی با یادآوری این موضوع که موشک باران عین الاسد در فضای تک قطبی آمریکا در جهان صورت می‌گیرد، اظهار کرد:، زیرا از نیمه دهه ۹۰ که اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید تنها ابر قدرت نظامی در جهان بود و گرچه روسیه و چین تلاش می‌کنند هژمونی آمریکا را به چالش بکشانند، اما هنوز به چنین جایگاهی دست نیافتند.

وی با تصریح بر اینکه ایران هیچ امید و انتظاری از دولت‌های دیگر برای پشتیبانی از خود در مقابله و مواجه با آمریکا ندارد، اظهار کرد: این بدان معنا است که ایرانی‌هایی که ۴۰ سال شعار دادند آمریکا را به عنوان ابر قدرت نمی‌شناسیم و از آن نمی‌ترسیم، به صورت عینی و عملی آن را به منصه ظهور گذاشتند.
ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها