گزارش
بررسی وضعیت اورژانس اجتماعی کشور
درآمدی بر آغاز و انجام دولت تدبیر و امید (۱۴۰۰-۱۳۹۲)
سیاستگذاری اجتماعی در برنامه هفتم توسعه کشور/ دکتر علی اصغر عنابستانی
تقابل سیاستهای فرهنگی گلوبالیستی با فرهنگهای بومی
اپیدمی کرونا و نسبت آن با موقعیت های طبقات اجتماعی
باید معیارهای جدیدی برای رتبهبندی نظامهای سلامت در دنیا ایجاد کرد
تأثیر پاندمی کرونا بر آموزش عالی از نگاه دکتر محمد ملاعباسی
بحران کرونا؛ چشمانداز دو تکانه در فرهنگ عمومی جامعه ایران
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۹
مروری بر مقاله
«بررسی تأثیر ویژگیهای کارآفرینان بر پیشرفت کسبوکارهای نوپا در ایران»
امروزه با وجود درک اهمیت ویژگیهای عاملان کسبوکارهای نوپا، تلاش چشمگیری در راستای مفهومسازی تأثیر سرمایههای اجتماعی، انسانی، و روانشناختی کارآفرینان بر رشد و پیشرفت اینگونه کسبوکارها انجام نشده است. هدف این پژوهش، تحلیل ویژگیهای مختلف کارآفرینان کسبوکارهای موردحمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در دو استان تهران و البرز (براساس مهمترین ویژگیهای کارآفرینان ازجمله سرمایههای اجتماعی، انسانی، و روانشناختی آنان) است. در این پژوهش با استفاده از روش مطالعۀ موردی از نوع طرح پژوهشی قالبی یا همان مبتنیبر تمپلیت، با 14 کارآفرین موفق و ناموفق در استان تهران و البرز که با روش نمونهگیری قضاوتی انتخاب شده بودند، مصاحبههای عمیق نیمهساختاریافته انجام شد. براساس نتایج پژوهش، سرمایۀ روانشناختی ایندسته از کارآفرینان بیش از سرمایه اجتماعی و انسانی آنها بر موفقیتشان در لایههای پایینتر سطوح اقتصادی یا اجتماعی (کارآفرینان قعر هرم) تأثیرگذار است.
برای مطالعه و دریافت اصل مقاله، به تارنمای فصلنامه راهبرد اجتماعی-فرهنگی به نشانی زیر مراجعه فرمایید:
ارسال نظرات