یادداشت علمی
بررسی وضعیت اورژانس اجتماعی کشور
درآمدی بر آغاز و انجام دولت تدبیر و امید (۱۴۰۰-۱۳۹۲)
سیاستگذاری اجتماعی در برنامه هفتم توسعه کشور/ دکتر علی اصغر عنابستانی
تقابل سیاستهای فرهنگی گلوبالیستی با فرهنگهای بومی
اپیدمی کرونا و نسبت آن با موقعیت های طبقات اجتماعی
باید معیارهای جدیدی برای رتبهبندی نظامهای سلامت در دنیا ایجاد کرد
تأثیر پاندمی کرونا بر آموزش عالی از نگاه دکتر محمد ملاعباسی
بحران کرونا؛ چشمانداز دو تکانه در فرهنگ عمومی جامعه ایران
۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۵
مروری بر مقاله
«مدل بازآفرینی در رسانه ملی برمبنای فرایندهای مدیریت راهبردی متعادل دووجهی»
بررسی الگوهای مدیریتی در رسانههای بزرگ و موفق نشاندهنده بهرهگیری این رسانهها از مبانی مدیریتی نوین و بومیسازی شده است. هدف پژوهش، طراحی مدل بازآفریني در رسانه ملي براساس فرایندهاي مدیریت راهبردی متعادل دووجهی است و روش پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی میباشد. حجم نمونه 272 نفر میباشد و برای تحليل دادهها از آزمونهای همبستگی پیرسون، آزمون تی تکنمونهای، مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی اکتشافی با استفاده از نرمافزارهای اسپیاس، اسمارت پیالاس و لیزرل و از روش گرندد تئوری استفاده شد. نتایج بهدستآمده در مدل ارائهشده نشان میدهد که ابعاد بازآفرینی در رسانه ملی شامل درک نیاز و تقاضای مخاطبان، درک فناوری بهعنوان گزاره ارزشی جدید، شکلدهی مجدد نظام کسبوکار، درک اقتصادی و نقش رهبری میشود و فرایندهای مدیریت استراتژیک متعادل دووجهی بهعنوان عوامل مؤثر در بازآفرینی، شامل بازسازی نظام زنجیره ارزش، مدیریت دانایی مخاطبمحور، نوآوری و تعامل با مخاطب میشود که علاوه بر تعامل با یکدیگر در همه ابعاد بازآفرینی تأثیرگذار هستند. همچنین براساس مدل ارائهشده ابعاد بازآفرینی یک چرخه فرایندی و تعاملی دارند که میتوانند در هر نقطهای از چرخه، بازآفرینی آغاز شود، اما درک نیاز مخاطبان که ابزاری قدرتمند برای جذب و حفظ مخاطبان و فراتر از آن حضور دانشگر و تعاملی مخاطب در رسانه میباشد، به جهت اهمیت در رأس این چرخه قرار گرفته و سایر ابعاد در ادامه بدون ترتیب آورده شده است.
برای مطالعه و دریافت اصل مقاله، به تارنمای فصلنامه راهبرد ۹۲ به نشانی زیر مراجعه فرمایید:
http://rahbord.csr.ir
ارسال نظرات