کد خبر:۴۹۹
۱۸ آبان ۱۳۹۵ | ۱۳:۵۲

دیدار رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با قائم مقام وزیر خارجه سوئد

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع صبح روز سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ با آنیکا سودر، قائم مقام وزیر خارجه سوئد دیدار و گفت‌وگو کرد. 

دکتر علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای این دیدار با تاکید بر ضرورت گسترش فعالیت‌های دو جانبه گفت: با توجه به روابط تاریخی و مهمی میان دو کشور و وجود همکاری‌های دیرینه بین ایران و سوئد امیدوارم با افزایش رفت‌و‌آمدهای مقامات دو کشور شاهد تقویت روابط در همه زمینه‌ها باشیم.

او با تاکید بر این که از نظر ایران مسائل منطقه راه‌حل نظامی ندارد افزود: ما آمادگی همکاری با کشورهایی که در این موضوع با ما هم نظرند را داریم. علاوه براین لازم است کشورهای اروپایی برای اتخاد سیاست‌های مستقل‌تر تلاش کنند.  ایران آمادگی دارد تا برای دستیابی به راه‌حل سیاسی و ایجاد صلح و ثبات در منطقه تلاش و با سایر کشورها در این مسیر همکاری کند.

جنایت‌هایی که امروز علیه دولت‌ها و ملت‌های مظلوم این منطقه اعمال می‌شود در تاریخ بی‌نظیر است؛ البته کشورهای منطقه در مقابل طرح‌ها و توطئه تفرقه‌افکنانه که به دنبال تجزیه و تضعیف کشورهای این منطقه است ایستادگی خواهند کرد.
قائم مقام وزیر خارجه سوئد نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه و اهمیت ایران در منطقه و روابط دو جانبه به برخی از مشکلات حوزه اروپا اشاره کرد و افزود: موضوع مهاجران که شما تلاش زیادی در این زمینه داشته‌اید و به آن ارج می‌نهمیم از جمله مشکلات جدی کشورهای اروپایی است و امیدواریم با استفاده از تجربیات ایران بتوانیم در این زمینه اقدامات مناسبی را به انجام رسانیم.
در ادامه این دیدار در خصوص برخی موضوعات روابط دو جانبه و همکاری‌های منطقه‌یی تبادل نظر انجام شد.
ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها