کد خبر:۵۶۰
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۶

دیدار رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با نماینده سازمان ملل در امور افغانستان


دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تادامیچی یاماموتو نماینده سازمان ملل در امور افغانستان دیدار و گفتگو کرد (95/10/10)

دکتر ولایتی در این دیدار اظهار داشت، افغانستان کشور مهمی در منطقه می‌باشد که در سال‌های گذشته دچار مشکلات جدی بوده و ضروری است جامعه جهانی برای دستیابی به ثبات و امنیت در این کشور، همکاری گسترده داشته باشد.

ایران و افغانستان دارای اشتراکات فرهنگی مثبتی هستند و با توجه به وجود تعداد قابل توجهی از مهاجران افغانی در ایران دو کشور در جهت ارتقاء همکاری‌ها تلاش می‌کنند و ایران همواره خواستار ایجاد صلح و امنیت در افغانستان بوده که بی‌تردید این مسئله در صلح و ثبات جهانی تأثیرگذار خواهد بود.

دکتر ولایتی افزود، ایران و افغانستان همکاری‌های مثبت و سازنده‌ای با هم دارند و تلاش می‌کنند گروه‌های مختلف از وحدت برخوردار باشند. سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبارزه با افراط گرایی و تروریسم در منطقه می‌باشد و افغانستان نیازمند امنیت برای رشد و توسعه بوده، اما تروریسم مانعی بر سر راه این هدف می‌باشد که مبارزه با این پدیده نیازمند عزم جدی از سوی کشورهای جهان و همسایگان افغانستان می‌باشد.

در ادامه جلسه نماینده ویژه دبیر کل در امور افغانستان، گزارشی از آخرین وضعیت حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی افغانستان ارائه کرد و اظهار داشت، کمک‌های بین‌المللی و به ویژه کمک همسایگان افغانستان به این کشور اجتناب‌ناپذیر می‌باشد.

در پایان این دیدار، دکتر ولایتی و آقای یاماموتو در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سؤالات آنان پاسخ گفتند.

ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها