کد خبر:۱۳۱۱
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۹
در راستای توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان پژوهشکده تحقیقات راهبردی و اندیشکده دیپلماسی اقتصادی

با حضور دکتر یاسر برخورداری و دکتر مهدی صادقی شاهدانی تفاهم نامۀ همکاری میان پژوهشکده تحقیقات راهبردی و اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع) به امضاء رسید.
با حضور دکتر «یاسر برخورداری» قائم‌مقام رئیس و معاون علمی ـ پژوهشی پژوهشکدۀ تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر «محمدمهدی صادقی شاهدانی» رئیس اندیشکدۀ دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع)، روز یکشنبه مورخ ۲۶/۱۱/۱۳۹۹، به‌منظور فراهم آوردن زمینه‌های مساعد برای تعامل سازنده بین مراکز علمی با دستگاه‌های اجرایی، تفاهم‌نامۀ دوجانبه‌ای در پژوهشکده تحقیقات راهبردی به امضای طرفین رسید.
در ابتدای جلسه، دکتر برخورداری ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب، چنین اظهار داشتند که با توجه به شرایط کنونی کشور که در حوزۀ نظام مسائل با مقوله‌های مختلفی از جمله تمرکز در فرایند سیاست‌گذاری روبرو است، ضروری می‌نماید که در راستای پویاسازی فرایند سیاست‌گذاری کشور، ارتباط و هم‌افزایی کارشناسانه‌ای میان مراکز، حلقه‌ها و فعالان علمی داخلی، خارج از پیچ‌وخم‌های اداری و با نگاه حل مسئله ساماندهی شود تا از این رهگذر زنجیرۀ مطلوبی جهت پیاده‌سازی مأموریت‌های کلان کشوری ایجاد گردد.
در ادامه دکتر صادقی شاهدانی نیز با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام و اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع)، به بیان دلایل اهمیت دیپلماسی اقتصادی برای کشور در شرایط تحریم مبادرت ورزیدند. در همین رابطه، ایشان دیپلماسی اقتصادی را به‌عنوان حوزه‌ای فراگیر و عزت‌آفرین تلقی کردند که مرتبط با فضای بیرونی کشور است و حوزه‌های گسترده‌ای از جمله حقوق بین‌الملل، علوم سیاسی، اقتصاد بین‌الملل و... را در بر گرفته است. ایشان در ادامه چنین اظهار داشتند که علی‌رغم وجود مشکلات عدیده بر سر راه اقتصاد کشور، با نگاه مسئله محور و با تأسی از مؤلفه‌های قدرت آفرین دیپلماسی اقتصادی می‌توان به اهداف اعلامی و اعلانی موجود در افق‌های تجاری جامه عمل پوشاند.
در پایان نیز مقرر گردید که به‌منظور اجرایی نمودن مفاد مندرج در متن تفاهم‌نامه، جلسات مستمر و فعالیت‌های هم‌افزایی با حضور کارگروه‌های تخصصی از پژوهشکده تحقیقات راهبردی و اندیشکده دیپلماسی اقتصادی به فراخور تشکیل گردد.
 
 
دکتر وحید قربانی
ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها