کد خبر:۵۲۶
۲۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۰

دیدار شورای معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک با حضرت ایت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت هفته پژوهش

جلسه شورای پژوهشی معاونین و مشاورین مرکز تحقیقات استراتژیک به مناسبت هفته پژوهش در محضر ایت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.


دیدار شورای معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک با حضرت ایت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت هفته پژوهش

در آستانه هفته پژوهش و تجلیل از مقام پژوهشگران برتر، امروز سه‌شنبه ۲۳ اذر ۱۳۹۵ نشست شورای پژوهشی معاونین و مشاورین مرکز تحقیقات استراتژیک در محضر ایت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

در این جلسه در ابتدا ریاست محترم مرکز، دکتر ولایتی، با تبریک اعیاد ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع)، گزارشی از فعالیتهای مرکز و پژوهشکده تحقیقات راهبردی ارائه نمود. ایشان در تشریح ضرورت تعاملات علمی و برقراری مناسبات بین‌المللی میان مرکز تحقیقات استراتژیک و سایر مراکز معتبر راهبردی همنام در دنیا،  مطالبی بیان و  در ادامه از رییس محترم مجمع درخواست نمود مهم‌ترین عناوین مورد نیاز کشور را برای دستور کار آتی پژوهشگران مرکز تعیین نمایند.

سپس، قائم‌مقام رییس و معاون اجرایی و اطلاع‌رسانی مرکز، مهندس غلامرضا فروزش با تاکید بر اهمیت و جایگاه مطالعات استراتژیک و تحقیقات بنیادین، زیربنایی و راهبردی در توسعه پایدار کشور؛ گزارش جامعی از روند کلی پژوهش در مرکز تحقیقات استراتژیک، به تفکیک حوزه‌های مربوطه ارائه داد. وی در ادامه، به توضیح عملکرد حوزه اجرایی در بخش‌های مختلف اجرایی و اطلاع‌رسانی و اقدامات زیرساختی، هوشمندسازی و نوآوری‌های سازمانی پرداخت.


دیدار شورای معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک با حضرت ایت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت هفته پژوهش


ایشان به عنوان یکی از ماموریت‌های مرکز تحقیقات استراتژیک، با اشاره به ظرفیت پژوهشکده تحقیقات راهبردی در تربیت دانش‌آموختگان متخصص در مبانی نظری و علمی، همراه با بهره‌گیری از تجارب مدیران مجرب نظام؛ بر ضرورت بسترسازی مناسب به منظور ارتقای کیفی مدیران فعلی و پرورش مدیران استراتژیک آینده کشور تاکید نمود. وی در همین خصوص، جهت شناسایی و انتخاب پژوهشگران برتر و با استعداد و برای تربیت مدیران آینده کشور با ویژگی جامعیت علمی و تئوریک و حامل تجارب انتقال‌یافته از مدیران باسابقه و موفق کشور؛ پیشنهاد ایجاد یک بانک اطلاعاتی را مطرح نمود که مورد موافقت قرار گرفت.

مهندس فروزش در ادامه، با ارائه گزارش مبسوطی از جایگاه پژوهشکده تحقیقات راهبردی که ضرورت‌های مطالعات راهبردی را هدف خود قرار داده، به پروژه نیمه‌تمام ساختمانی آن به عنوان یک الگوی نمونه معماری اسلامی ایرانی اشاره کرد که به دلیل مشکلات مالی، انجام و تکمیل آن با تاخیر مواجه شده است.



در این نشست همچنین کلیه معاونین پژوهشی: اقای بهرام قاسمی در حوزه روابط بین‌الملل، اقای نوید ادهم، در حوزه فرهنگی و اجتماعی؛ اقای طهرانچی، در حوزه علم و فناوری و اقای ملائک، سرپرست سیاست خارجی، هر یک به ارائه گزارشی از عناوین و عملکرد پژوهشی مرتبط به حوزه خود و فعالیت و اقدامات انجام‌شده در سالهای ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ پرداختند. اقای حسن واعظی، مشاور رییس مرکز نیز پیرامون فساد اداری و اقتصادی مباحثی را مطرح نمود.

در پایان، حضرت ایت‌الله هاشمی رفسنجانی با ارائه رهنمود‌های لازم جهت ارتقای کیفی این نهاد استراتژیک کشور- که به دستور خود ایشان در سال ۱۳۶۸ برای انجام مطالعات راهبردی تاسیس شده است- قول مساعدت و کمک مالی و دستورات لازم به دستگاه‌های مربوطه کشور را صادر فرمودند.


 دیدار شورای معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک با حضرت ایت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت هفته پژوهش

ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها