گزارش
توسعه دریامحور و گردشگری ساحلی جمهوری اسلامی
بررسی محدودیت ماهیانه بانک مرکزی بر روی ترازنامه بانکهای کشور
عدم موفقیت خصوصی سازی در ایران
چالش بر سر بایدها و نبایدهای ارزی در بودجه ۱۴۰۰
ارزیابی مداخلات دولتها در بازار ارز با محوریت نرخ ارز حقیقی
اقتصاد ایران، اقتصادی ثروتمند یا فقیر؟!
آسیب شناسی تأمین مالی خارجی
تاثیر بهره بانکی، آموزش، تولیدداخل، مالیات و بازاریابی بر کاهش نرخ بیکاری
لزوم تغییر در عقود فقهی و روابط بانک با مشتری مبتنی بر نگاه خلق پول به بانک
انتخاب «رمزارزها؛ مخاطرات، فرصت ها و نحوه سیاستگذاری آن در کشور» به عنوان پژوهش برتر
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۱
مروری بر مقاله
«تأثیر بازاریابی شبکهای بر مسئولیت مالیاتی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار»
شرکتها برای افزایش میزان فروش محصولات خود نیازمند استفاده از تکنیکهای نوین بوده و یکی از تکنیکهای نوین بازاریابی شبکهای میباشد. از مواردی که در بازاریابی شبکهای مورد توجه قرار گرفته است مسئولیت مالیاتی شرکت در ارتباط با فروش محصولات به مشتریان جدید میباشد. با توجه به اینکه در این نوع فروش، محصولات تولیدی به طور مستقیم به دست مصرفکننده رسیده و روال اداری - مالیاتی را طی نمیکنند، ممکن است تخلفات مالیاتی پیش آمده و میزان فروش شرکت به صورت غیر واقعی اعلام شود و در نهایت فرار مالیاتی اتفاق بیافتد. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر ساختار بازاریابی شبکهای بر مسئولیت مالیاتی شرکتها است. این پژوهش از نوع مطالعه کتابخآنهای و تحلیلی- علیّ بوده و مبتنی بر تحلیل دادههای تابلویی (پانل دیتا) است. در این پژوهش از اطلاعات مالی 107 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی دوره زمانی 1391 تا 1397 استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از تأثیر معکوس و معنادار ساختار بازاریابی شبکهای بر مسئولیت مالیاتی شرکتها است.
برای مطالعه و دریافت اصل مقاله، به تارنمای فصلنامه راهبرد اقتصادی به نشانی زیر مراجعه فرمایید:
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات