کد خبر:۸۷۳
۳۰ فروردين ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۷
طیبه عسگری، علی نعیمی صدیق و محمد عبدالشاه
مروری بر مقاله
«تدوین راهبردهای نوین در صنعت بانکداری با تکیه بر فناوری‌های دیجیتال»

پیشرفت‌های سریع محیط دیجیتال، ضرورت ارائه خدمات دیجیتال، اهمیت نوآوری در محصولات و خدمات، بهینه‌سازی ریسک و مدیریت تجربه مشتریان از اصلی‌ترین عواملی است که سازمان‌های امروز را به اتخاذ راهبرد‏های نوین دیجیتالی سوق می‌دهد. در این تحقیق به‏ شناسایی راهبرد‏های نوین در صنعت بانکداری در حوزه فناوری‏های دیجیتال پرداخته شده است. این تحقیق کاربردی و از ترکیب دو روش کیفی و کمی حاصل شده است. در این پژوهش توصیفی-پیمایشی، ابتدا به کمک روش دلفی و مطالعات کتابخانه‏ای، عوامل (داخلی و خارجی) سازمان شناسایی و راهبرد‏های سازمانی تعیین، سپس با استفاده از فرايند تحليل سلسله‏مراتبي  و به کمک نرم‌افزار  این راهبرد‏ها رتبه‌بندی شد. نتیجه رتبه‏بندی راهبرد‏های اولیه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) به ترتیب راهبرد‏های مبتنی بر فناوری موبایل، فین‏تک، رسانه‏های اجتماعی و ... به‏دست آمد. با مقایسه رتبه‏بندی‏های انجام‏شده، از نظر کارشناسان خبره بانک فناوری‌های مبتنی بر موبایل، قالبی مناسب برای به‌کارگیری هم‌زمان ایجاد ارزش، خلق نوآوری برای مشتری و کاهش هزینه‌های جاری سازمان است. بر این اساس بهترین راهبرد نوین دیجیتال برای سازمان، راهبرد راه‌حل دیجیتال است. راه‌حل‌های دیجیتالی نه‌تنها با فروش یک محصول، بلکه با ارائه خدمات، ارزش‌افزوده مربوط به استفاده از آن محصول را به‌طور مداوم اضافه می‌کنند.

برای مطالعه و دریافت اصل مقاله، به تارنمای فصلنامه راهبرد ۹۲ به نشانی زیر مراجعه فرمایید:


ارسال نظرات
پربازدید ها
آخرین مصاحبه ها