تهدیدات داخلی و فرامرزی در حوزۀ امنیت زیستی و اکولوژیکی ایران و راهبرد‌های علاج بخش راهبرد تقابل محدود مستقیم و اراده مبتنی بر تلافی در رقابت‌های امنیتی فرسایشی سیاست های کاهش مصرف انرژی در بخش خانوار‌های شهری حکمروایی شهری و جهت گیری های سیاستی ارتقا بی سابقه (۱۴۹ درصدی) ضریب تاثیر فصلنامه روابط خارجی، کسب رتبه سوم و درجه Q۱ در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تلاطم امنیت جهانی و سیاست راهبردی چین در قبال بحران اکراین آثار سیاست‌های کلی نظام در مدیریت پیشگیرانه بحران ها؛ با نگاهی به بحران سیل اسفندماه 1402 در سیستان و بلوچستان راهبردهای بزرگ بین المللی ، آسیایی - پاسفیک و رویکرد اندونزی نشست سوم: قلعه سیاه ملاحظات دفاعی آمایش سرزمینی در مرز‌های آبی جمهوری اسلامی ایران نشست تخصصی توسعه دریا محور موازنه درد و سنجش حساسیت های اراده راهبردی رقیب؛ جستاری پیرامون سخت افزارگرایی محدود برگزاری اولین نشست "هم اندیشی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اندیشکده های کشور" مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار می‌نماید دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار می‌نماید دانشگاه گیلان و دانشگاه مازندران برگزار می‌کنند دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات با همکاری پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌کند همایش بین‌المللی مطالعات منطقه‌ای؛ سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران
کد خبر:۱۵۲۶
۲۳ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۸
نشست تخصصی:

اولین نشست شورای سیاستگذاری نشریات علمی پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار گردید

اولین نشست شورای سیاستگذاری نشریات علمی پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رئیس محترم پژوهشکده جناب آقای دکتر محمدرضا مجیدی، جناب آقای دکتر مصطفی اسماعیلی معاون محترم علمی و پژوهشی و حضور افتخاری جناب آقای محمدعلی وجودی، معاون محترم اداری مالی و پشتیبانی مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر اعضاء این شورا برگزار گردید.
این نشست صمیمانه علمی، صبح روز شنبه ۲۲ مهر با برنامه ریزی معاونت علمی و پژوهشی پژوهشکده تحقیقات راهبردی با حضور اعضا این شورا، متشکل از سردبیران و جانشین سردبیران نشریات علمی، روسای گروه‌های علمی پژوهشی پژوهشکده و مدیران داخلی هر یک از نشریات، در سالن جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

در ابتدا پس از استماع حاضرین به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، دکتر مصطفی اسماعیلی ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور حداکثری اعضاء شورا در اولین نشست، به ارائه گزارش کلی وضعیت هر یک از نشریات پژوهشکده بر اساس نتایج حاصل از ارزیابی دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۱ پرداخت.


دراین گزارش ایشان ضمن تقدیر از زحمات کلیه سردبیران خصوصا سردبیر محترم نشریه راهبرد اجتماعی فرهنگی؛ جناب آقای دکتر غلامرضا جمشیدیها و جانشین وی جناب آقای دکتر ایمان عرفان منش و مدیر داخلی نشریه سرکار خانم دکتر فخری نسبت به ارتقاء ضریب این نشریه نسبت به سال ۱۴۰۰ تشکر و قدردانی نمود. با توجه به نتایج این گزارش، دکتر اسماعیلی از دیگر سردبیران و جانشینان سردبیر خواست تا نسبت به ارتقاء نشریه خود بر اساس استاندارد‌های علمی مورد مطالبه وازرت علوم تحقیقات و فناوری اهتمام ورزند و شاهد صعود کیفی در سال آینده باشیم.
اولین نشست شورای سیاستگذاری نشریات علمی پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور رئیس محترم پژوهشکده جناب آقای دکتر محمدرضا مجیدی، جناب آقای دکتر مصطفی اسماعیلی معاون محترم علمی و پژوهشی و حضور افتخاری جناب آقای محمدعلی وجودی ، معاون محترم اداری مالی و پشتیبانی مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر اعضاء این شورا برگزار گردید.
در ادامه دکتر محمدرضا مجیدی با زنده نگه داشتن یاد و خاطره مرحوم استاد محمدعلی شیرخانی سردبیرسابق نشریه روابط خارجی، از سعی و تلاش معاون محترم علمی و پژوهشی تحقیقات راهبردی جناب اقای دکتر اسماعیلی در مرتفع نمودن مسائل و مشکلات مالی و برنامه‌ای حوزه سردبیری و داوران نشریه، ناشی از دوره مدیریت قبلی پژوهشکده تشکر و قدردانی نمود. ایشان همچنین با اشاره به وابستگی حقوقی نشریات علمی پژوهشکده به مجمع تشخیص مصلحت نظام از سردبیران و جانشینان آن‌ها خواست تا موضوعات مقالات را در راستای شاخص‌ها و بعبارتی دغدغه‌های سیاست‌های کلی نظام و دیگر ماموریت‌های این نهاد حاکمیتی نزدیک و هم راستا نمایند. ایشان همچنین ضمن تشکر از کلیه سردبیران، مراتب تشکر و قدردانی را از سردبیر نشریه راهبرد اجتماعی و جانشین سردبیر به عمل آورد و از همگی سردبیران در یک فضای گفتمانی خواست تا با رعایت استاندارد‌های وزارت علوم نسبت به ارتقاء نشریات بیش از شرایط فعلی، اهتمام ورزند.

در ادامه جناب آقای محمدعلی وجودی ضمن اظهار ارادت به اساتید حاضر و فرهیخته ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی حاضر در جلسه نسبت به تسهیل شرایط مالی نسبت به پرداخت‌های علمی نشریات قول همراهی و همکاری مناسب تز از گذشته را دادند. در پایان جلسه دکتر مجیدی با آرزوی موفقیت برای کلیه اعضاء شورا با تاکید به همراهی بهتر از قبل توصیه نمود و با صلوات بر محمد و آل محمد و دعای خیر، با داشتن مصوباتی، جلسه به اتمام رسید.
قابل ذکر است پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام دارای نشریاتی به شرح ذیل است. نشریه روابط خارجی به سردبیری دکتر محمدرضا مجیدی، نشریه راهبرد اقتصادی به سردبیری دکتر مهدی صادقی شاهدانی، نشریه راهبرد به سردبیری دکتر محمدرحیم عیوضی، نشریه سیاست‌های راهبردی کلان به سردبیری دکتر حسین علایی، نشریه ایرفا به سردبیری دکتر محمدکاظم سجادپور و جانشینی دکتر علیرضا ثمودی، و نشریه راهبرد اجتماعی فرهنگی به سردبیری دکتر غلامرضا جمشیدیها و جانشینی دکتر ایمان عرفان منش.

ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها