کد خبر:۷۱۵
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۳

نشست پژوهشی ارائه طرح «پایش و رصد تحریم ایران در کنگره امریکا»

نشست پژوهشی ارائه طرح «پایش و رصد تحریم ایران در کنگره امریکا» با حضور ارائه‌کنندگان از مرکز مطالعات بین‌الملل پژوهشگاه امام حسین (ع) و جمعی از صاحب‌نظران این حوزه در مجموعه پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد.
نشست پژوهشی ارائه طرح «پایش و رصد تحریم ایران در کنگره امریکا» با حضور ارائه‌کنندگان از مرکز مطالعات بین‌الملل پژوهشگاه امام حسین (ع) و جمعی از صاحب‌نظران این حوزه در مجموعه پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد. در این نشست که به ریاست قائم مقام دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پژوهشکده تحقیقات راهبردی انجام پذیرفت ارائه الگوی پایش و رصد تصمیمات و جهت‌گیری‌های کنگره امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مورد بحث و مداقه قرار گرفت.
جمع‌بندی این نشست که توسط دکتر محمدابراهیم مداحی قائم مقام دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پژوهشکده انجام پذیرفت به شرح زیر بود:
•    راه‌اندازی مرکز رصد در ذیل مأموریت‌های پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع به منظور دیده‌بانی حرکات و رفتار کنگره و دولت امریکا و جریان‌های داخلی هم‌سو ضروری است.
•    تقویت و تثبیت مرکز متادیتا یا متاآنالیز پژوهشکده تحقیقات راهبردی در دستور کار قرار دارد که می‌بایست با آینده‌پژوهی و تولید راه‌کارهای راهبردی، قدرت و قابلیت مقابله با اقدامات خصمانه را در چرخه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری جدی بگیریم.
•    مرکز رصد و پایش رفتار اتاق فکر کنگره و دولت امریکا، این ظرفیت را در خود ایجاد کرده است که بخش مهمی از تصمیمات آینده دشمن را پیش‌بینی نماید و دستاوردهای مهم علمی ـ پژوهشی مراکز مختلف در کشور در استغنای مرکز رصد و مجموعه متاآنالیز بکارگیری می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها