کد خبر:۴۹۰
۰۵ آبان ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

دیدار رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با قائم مقام وزیرخارجه سوییس

دکتر ولایتی روز چهارشنبه 5 آبان ۱۳۹۵با ایورسیه(Yves Rossier) قائم مقام وزیر خارجه سوییس در مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار و در خصوص همکاری‌های دوجانبه و موضوعات منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداخت.

قائم مقام وزیر خارجه سوییس در دیدار با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با اشاره به تمایل کشورهای اروپایی برای تعامل با ایران گفت: تسهیل تعاملات کشورهای اروپایی با تهران در این برهه امری ضروری است.

ایورسیه، قائم مقام وزیر خارجه سوییس در دیدار عصر امروز (چهارشنبه) خود با علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار علاقه برای دریافت نقطه نظرات و تحلیل‌های دقیق در مورد مسایل منطقه‌یی، گفت: با توجه به علاقه کشورهای غربی برای گسترش تعاملات با تهران، تسهیل روند این تعاملات امری ضروری است.
او هم‌چنین نقش جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل موضوعات منطقه‌یی را مورد توجه قرار داد و اظهار امیدواری کرد با حضور فعال‌تر سیاسی در مسایل سوریه و عراق بتوان به صلح پایدار در منطقه دست یافت.
ولایتی هم با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دو کشور، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه و جهان ظرفیت‌های ارزشمندی برای توسعه همکاری دارد و این موضوع در نقش‌آفرینی برخی کشورهای اروپایی  از جمله سوییس که علاقه‌مند به حل و فصل مسالمت‌آمیز مسایل منطقه‌یی و ایجاد و صلح و ثبات هستند می‌تواند قابل استفاده باشد.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در رابطه با خطرات گسترش گروه‌های افراطی و تکفیری برای امنیت جهانی، خاطرنشان کرد: به وجود آورندگان گروه‌های تروریستی، افراطی و تکفیری و حامیان آن‌ها با هدف ضربه زدن به برخی دولت‌های قانونی منطقه به منظور تامین اهداف شوم و تفرقه‌افکنانه خود این اقدامات را انجام داده‌اند.
وی ادامه داد: امروز خطر این گروه‌ها محدود به منطقه نشده و هر از گاهی در اروپا و مناطق مختلف جهان شاهد وقایع تروریستی هستیم و لازم است که همه کشورها عزم و اراده واقعی برای مقابله با گروه‌های تروریستی از خود نشان دهند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Vicky
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها