کد خبر:۳۳۹
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۲

دیدار دکتر ولایتی با معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه

دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ با استفان اوبرایان، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بعداز ظهر ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ با استفان اوبرایان، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشر دوستانه و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری دیدار و در خصوص تحولات منطقه و به ویژه موضوع حل و فصل بحران های منطقه از جمله بحران در عراق، سوریه، یمن و افغانستان و راه‌های کمک‌های بشردوستانه به مردم این مناطق گفت‌وگو کرد.

معاون دبیرکل سازمان ملل در این دیدار گفت: برای دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در قبال این کمکهای بشردوستانه در خصوص این مناطق احترام قائل هستیم و امیدواریم که سازمان ملل را در جهت مساعدت به مردم جنگ‌زده در این مناطق و به ویژه شهرهای تحت محاصره یاری نماید.

دکتر ولایتی نیز در پاسخ به اظهارات ایشان ضمن تشریح دیدگاههای ج.ا. ایران نسبت به شرایط دشوار ساکنین در شهرهای سوریه و یمن اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده است که از طریق هر راه و شیوه‌ای، سازمان ملل را در جهت کاهش دردهای مردم کشورهای بحران‌زده یاری کند و تمامی تلاش جمهوری اسلامی ایران در جهت حل و فصل صلح‌آمیز این درگیریهاست.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ضمن اشاره به آخرین تحولات مربوط به عراق به ویژه موصل گفت: ما در تماس با طرفهای ذیربط در عراق همواره بر به کارگیری خشونت کمتر و ضرورت تلاشهای صلح‌آمیز تاکید کرده‌ایم و راه حل نظامی را آخرین راه‌ حل برای حل و فصل اینگونه درگیریها می‌دانیم.

ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها