روابط خارجی طالبان؛ از سیاه چاله ژئوپلتیکی تا دلالی نفوذ الزامات راهبردی دولت سیزدهم در مذاکرات هسته‌ای در دوره پسااعتماد به آمریکا بازدارندگی دریایی جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی از خلیج فارس تا دریای مدیترانه آینده حضور بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در سوریه آینده رهبری سیاسی آلمان در عصر پسامرکل جنگ دوازده روزه غزه و آسیب‌های بازدارندگی رژیم صهیونیستی چرایی امکان ناپذیری مذاکرات فرا برجامی جمهوری اسلامی در خصوص توان موشکی که تکنولوژی آنرا بومی کرده، هرگز امتیازی نخواهد داد و مذاکراتی نیز صورت نخواهد پذیرفت چرا نباید به خروج نیرو‌هایی آمریکایی از عراق امیدوار بود چشم انداز روابط روسیه و ایالات متحده آمریکا در دوره ریاست جمهوری جو بایدن اولویت و راهبرد‌های جو بایدن در منطقه غرب آسیا سیاست برجامی ایران؛ از اقدام قاطع تا رفع همه تحریم‌ها شماره ۴۶ فصلنامه روابط خارجی "frqjournal" (تابستان ۱۳۹۹) منتشر شد. ایران و مارپیچ مذاکره تحریم های جدید ایالات متحده علیه صنایع دفاعی ترکیه/ پیامدهای داخلی و بین المللی چرا مذاکره با آمریکا بی‌نتیجه است؟ / مصادیق تحلیلی و تاریخی مهمترین ظرفیت خنثی سازی تحریم‌ها: نیروی جوان تحصیلکرده انقلابی/ بکارگیری الگوی اقتصاد مقاومتی
کد خبر:۱۱۳۵
۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۶
گزارش مصاحبه رادیو گفت و گو با طه اکرمی

ترامپ در حال یارگیری از میان سفیدپوستان

پژوهشگر پژوهشکده تحقیقات راهبردی، اظهارکرد: ترامپ بدنبال اینست که از فضای دوقطبی ایجاد شده در این کشور در راستای جبران کاهش محبوبیت خود استفاده کند.
دکتر طه اکرمی، در مصاحبه با برنامه «گفتگوی سیاسی» که با عنوان «بررسی و تحلیل اعتراضات تبعیض نژادی و تراژدی افول آمریکا» به صورت زنده از آنتن رادیو‌گفتگو پخش می‌شد، اظهار کرد: هر دو گروه سیاسی عمده در آمریکا به نوعی به دنبال این هستند که از اعتراضات اخیر به نفع خود بهره برداری کنند، ترامپ به دنبال این است که از دو قطبی ایجاد شده در فضای سیاسی آمریکا در راستای جبران کاهش محبوبیت خود استفاده کند و رای سفید پوستان را به دست آورد، از دیگر سو دموکرات‌ها نیز به دنبال آن هستند که رنگین پوستان و سیاه پوستان را به مشارکت در انتخابات تشویق کنند چرا که یکی از پایگاه‌های مهم رای دموکرات‌ها همواره در بین سیاه پوستان و رنگین پوستان بوده است.

وی با بیان اینکه ترامپ در برابر اعتراضات اخیر در آمریکا سیاست تهدید گونه در پیش گرفت و این سیاست اعتراضات در این کشور را تشدید کرد، افزود: طبق آخرین نظرسنجی که در آمریکا صورت گرفته ۵۴ درصد از مردم در این کشور موافق اعتراضات و معتقد بودند که پلیس در به کارگیری خشونت علیه سیاه پوستان در این کشور افراط می‌کند.

وی با بیان اینکه جریان اصلی رسانه‌ای در آمریکا به دنبال این است که بر این اعتراضات سوار شود و آن‌ها را به سمت اهداف مورد نظر خود سوق دهد، تصریح کرد: با افزایش خشونت در اعتراضات احتمالاً دموکرات‌ها نیز دست از حمایت شان از این اعتراضات برمی دارند.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اعتراضات اخیر در آمریکا منجر به افول یا فروپاشی این کشور خواهد شد یا نه؟ تصریح کرد: در حال حاضر شاهد تشکیل افزایش دو قطبی در بین مردم این کشور و فشار داخلی به شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور هستیم چنانکه کاخ سفید در چند روز اخیر بسیار سعی کرد که جلوی انتشار کتاب «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ را بگیرد.

اکرمی با بیان اینکه قدرت نرم و نهادی آمریکا درعرصه جهانی کاهش پیدا کرده است، گفت: بعید است که این اعتراضات باعث ایجاد فروپاشی در این کشور شود.

وی با بیان اینکه روند تحولات جهانی به گونه‌ای است که در آینده نزدیک، آمریکا فقط آمریکا خواهد بود نه قدرتی که بتواند هر کاری را در عرصه جهانی انجام دهد، خاطرنشان کرد: ما باید برای دورانی که آمریکا فقط آمریکا خواهد بود، برنامه‌ریزی داشته باشیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که این اعتراضات باعث تغییر چندانی در آمریکا نخواهد شد چرا که پیش از این نیز شاهد این گونه تجمعات و اعتراضات در این کشو بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: البته این اعتراضات ممکن است باعث اصلاح برخی از قوانین و یا تصویب قوانین جدید شود، ولی تغییر عمده‌ای در آمریکا ایجاد نمی‌کند.

اکرمی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که چگونه می‌توانیم از این جریانات و اعتراضات در راستای منافع ملی خودمان استفاده کنیم، ما باید سعی کنیم که با توجه به این تحولات چهره واقعی آمریکا در بحث حقوق بشر را به جهانیان نشان دهیم و از طریق نهاد‌های حقوقی و بین المللی این موضوع را پیگیری کنیم.

 
لینک:
http://radiogoftogoo.ir/NewsDetails/?m=۱۷۵۱۰۴&n=۶۵۹۶۸۶
ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها