بازدیدکنندگان گرامی به استحضار می رساند از ابتدای آبان ماه 99 وبگاه جدید پژوهشکده با امکانات ویژه در همین آدرس آغاز بکار خواهد کرد.      
به روز شده در: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
تعداد بازدید: ۵۱۳۵
مروری بر مقاله
کد خبر: ۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ - 02 May 2020
شرکت‌ها برای افزایش میزان فروش محصولات خود نیازمند استفاده از تکنیک‌های نوین بوده و یکی از تکنیک‌های نوین بازاریابی شبکه‌ای می‌باشد. از مواردی که در بازاریابی شبکه‌ای مورد توجه قرار گرفته است مسئولیت مالیاتی شرکت در ارتباط با فروش محصولات به مشتریان جدید می‌باشد. با توجه به اینکه در این نوع فروش، محصولات تولیدی به طور مستقیم به دست مصرف‌کننده رسیده و روال اداری - مالیاتی را طی نمی‌کنند، ممکن است تخلفات مالیاتی پیش آمده و میزان فروش شرکت به صورت غیر واقعی اعلام شود و در نهایت فرار مالیاتی اتفاق بیافتد. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر ساختار بازاریابی شبکه‌ای بر مسئولیت مالیاتی شرکت‌ها است. این پژوهش از نوع مطالعه کتابخآن‌های و تحلیلی- علیّ بوده و مبتنی بر تحلیل داده‌های تابلویی (پانل دیتا) است. در این پژوهش از اطلاعات مالی 107 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی دوره زمانی 1391 تا 1397 استفاده شده است. نتایج تحقیق حاکی از تأثیر معکوس و معنادار ساختار بازاریابی شبکه‌ای بر مسئولیت مالیاتی شرکت‌ها است.

برای مطالعه و دریافت اصل مقاله، به تارنمای فصلنامه راهبرد اقتصادی به نشانی زیر مراجعه فرمایید:

مریم لشکری زاده
مطالب مرتبط
بازگشت با ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: