گزارش
تهدیدات داخلی و فرامرزی در حوزۀ امنیت زیستی و اکولوژیکی ایران و راهبردهای علاج بخش راهبرد تقابل محدود مستقیم و اراده مبتنی بر تلافی در رقابتهای امنیتی فرسایشی سیاست های کاهش مصرف انرژی در بخش خانوارهای شهری حکمروایی شهری و جهت گیری های سیاستی ارتقا بی سابقه (۱۴۹ درصدی) ضریب تاثیر فصلنامه روابط خارجی، کسب رتبه سوم و درجه Q۱ در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تلاطم امنیت جهانی و سیاست راهبردی چین در قبال بحران اکراین آثار سیاستهای کلی نظام در مدیریت پیشگیرانه بحران ها؛ با نگاهی به بحران سیل اسفندماه 1402 در سیستان و بلوچستان راهبردهای بزرگ بین المللی ، آسیایی - پاسفیک و رویکرد اندونزی نشست سوم: قلعه سیاه ملاحظات دفاعی آمایش سرزمینی در مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران نشست تخصصی توسعه دریا محور موازنه درد و سنجش حساسیت های اراده راهبردی رقیب؛ جستاری پیرامون سخت افزارگرایی محدود برگزاری اولین نشست "هم اندیشی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اندیشکده های کشور" مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی برگزار مینماید دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار مینماید دانشگاه گیلان و دانشگاه مازندران برگزار میکنند دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات با همکاری پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار میکند همایش بینالمللی مطالعات منطقهای؛ سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران
مروری بر مقاله
«مدل بازآفرینی در رسانه ملی برمبنای فرایندهای مدیریت راهبردی متعادل دووجهی»
بررسی الگوهای مدیریتی در رسانههای بزرگ و موفق نشاندهنده بهرهگیری این رسانهها از مبانی مدیریتی نوین و بومیسازی شده است. هدف پژوهش، طراحی مدل بازآفریني در رسانه ملي براساس فرایندهاي مدیریت راهبردی متعادل دووجهی است و روش پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) از نوع اکتشافی میباشد. حجم نمونه 272 نفر میباشد و برای تحليل دادهها از آزمونهای همبستگی پیرسون، آزمون تی تکنمونهای، مدلسازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی اکتشافی با استفاده از نرمافزارهای اسپیاس، اسمارت پیالاس و لیزرل و از روش گرندد تئوری استفاده شد. نتایج بهدستآمده در مدل ارائهشده نشان میدهد که ابعاد بازآفرینی در رسانه ملی شامل درک نیاز و تقاضای مخاطبان، درک فناوری بهعنوان گزاره ارزشی جدید، شکلدهی مجدد نظام کسبوکار، درک اقتصادی و نقش رهبری میشود و فرایندهای مدیریت استراتژیک متعادل دووجهی بهعنوان عوامل مؤثر در بازآفرینی، شامل بازسازی نظام زنجیره ارزش، مدیریت دانایی مخاطبمحور، نوآوری و تعامل با مخاطب میشود که علاوه بر تعامل با یکدیگر در همه ابعاد بازآفرینی تأثیرگذار هستند. همچنین براساس مدل ارائهشده ابعاد بازآفرینی یک چرخه فرایندی و تعاملی دارند که میتوانند در هر نقطهای از چرخه، بازآفرینی آغاز شود، اما درک نیاز مخاطبان که ابزاری قدرتمند برای جذب و حفظ مخاطبان و فراتر از آن حضور دانشگر و تعاملی مخاطب در رسانه میباشد، به جهت اهمیت در رأس این چرخه قرار گرفته و سایر ابعاد در ادامه بدون ترتیب آورده شده است.
برای مطالعه و دریافت اصل مقاله، به تارنمای فصلنامه راهبرد ۹۲ به نشانی زیر مراجعه فرمایید:
http://rahbord.csr.ir
ارسال نظرات