کد خبر:۶۹۹
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۳

دیدار مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با دکتر ولایتی

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز گذشته (٩٦/٥/١٤) با خانم فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.


در این ملاقات آقایان محمدحسین ملائک جانشین معاون پژوهش های سیاست خارجی، دکتر حسین میرمحمد صادقی معاون پژوهش های حقوقی، دکتر مهدی نوید ادهم مشاور رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و تعدادی از کارشناسان وزارت امور خارجه و مرکز تحقیقات استراتژیک حضور داشتند.

دکتر ولایتی در این دیدار نسبت به اتخاذ سیاست‌های مستقل اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی تأکید کرده و اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران در خصوص توافقنامه هسته‌ای به صورت شفاف عمل کرده است، گرچه شاهد هستیم که رئیس جمهور آمریکا هر روز به شیوه‌ای سخن می‌گوید و در آمریکا نیز به تدریج اعتماد به فردی که انتخاب شده است از بین می‌رود.
دکتر ولایتی در مورد مسائل هسته‌ای، منطقه‌ای و همکاری بین ایران و اروپا اظهار داشت، در سوریه شاهد هستیم که شش سال علیه مردم و دولت قانونی سوریه جنایت شده است. همه زیرساخت‌های این کشور با کمک برخی کشورهای عربی و آمریکا از بین رفته است. در این زمینه ضروری است که اروپا حساسیت بیشتری نشان بدهد و این موضوع در مورد عراق و برخی کشورهای منطقه هم از اهمیت بیشتری برخوردار است.
دکتر ولایتی گفت: ما همچنان متعهد به مبارزه با تروریسم در منطقه و سوریه هستیم. جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد صلح و ثبات جهانی ایستادگی کرده است. در غیر این صورت این پدیده شوم در اروپا و دیگر کشورهای جهان رشد می‌کرد. بنابراین ایران آمادگی همکاری با اروپا را دارد.
در این دیدار خانم موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از حضورش در ایران ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت امیدوارم شاهد رشد و ارتقاء هرچه بیشتر همکاری‌ها میان اروپا و ایران باشیم.
در پایان این دیدار دکتر ولایتی در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سؤالات آنان پاسخ گفتند.

ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها