کد خبر:۶۱۷
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ | ۱۱:۵۳

دیدار رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با معاون وزیر خارجه ایتالیا و هیئت همراه

عصر روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با آقای وینچنزو آمندولا معاون وزیر خارجه ایتالیا و هیئت همراه دیدار و گفتگو کرد.  

در این جلسه آقای حسین ملائک جانشین معاون پژوهش‌های سیاست خارجی و تعدادی از مسئولین و کارشناسان وزارت امور خارجه و مرکز تحقیقات استراتژیک حضور داشتند.

دکتر ولایتی ضمن خوش‌آمدگویی به میهمان خود، روابط دو کشور ایران و ایتالیا را به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: در طول دوره‌های مختلف و مسئولیت‌های متعددی که داشته‌ام با برخی کشورهای اروپایی و از جمله ایتالیا رایزنی داشته و پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر و همکاری‌های مؤثری داشته‌ایم و این امر نشان‌دهنده نقش مثبت ایتالیا به عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای اروپایی است.

دکتر ولایتی در ادامه افزود: ایران به عنوان تأثیرگذارترین کشور در منطقه و حوزه بین‌الملل می‌باشد و این موضوع مایه توسعه و روابط دو طرف می‌باشد. تبادلات اقتصادی و همکاری‌های سیاسی میان دو کشور در سطح بالایی قرار دارد و همین امر می‌تواند برای توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها مؤثر باشد.

دکتر ولایتی اضافه کرد: بر خلاف گذشته مسائل منطقه‌ای، جامعه جهانی و عرصه بین‌الملل را تحت تأثیر قرار داده است. مسائل منطقه راهکار نظامی ندارد و ما از مذاکرات آستانه در راستای تحقق صلح در سوریه حمایت می‌کنیم و برای جلوگیری از تجزیه کشورهای منطقه، تلاش خود را به کار خواهیم بست.

معاون وزیر خارجه  ایتالیا با ابراز خرسندی از دیدار با ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: خوشبختانه ما در حوزه‌های مختلف اقتصادی در بخش‌های دولتی و خصوصی همکاری‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و در توافقات اخیر موضوع همکاری‌های رو به توسعه می‌باشد. وی همکاری‌های دوجانبه را مثبت ارزیابی کرده و اظهار داشت، خوشبختانه در این خصوص نتایج خوبی به دست آمده است.

آمندولا با ابراز خرسندی نسبت به همکاری‌های ایران و ایتالیا، در خصوص مسائل منطقه‌ای گفت: ما برای دریافت هرگونه نقطه نظرات ایران آمادگی داریم.

در پایان این دیدار دو طرف در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سؤالات آنان پاسخ دادند.
ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها