کد خبر:۵۸۰
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۴:۲۶

دیدار رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با رئیس مجلس سوریه

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با خانم  هدیه عباس رئیس مجلس سوریه که برای شرکت در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران به سر می‌برد و هیئت همراه وی در تاریخ ١٣٩٥/١٢/٣ دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آقایان غلامرضا فروزش قائم مقام رئیس و معاون امور اجرایی و اطلاع‌رسانی، محمدحسین ملائک جانشین معاون پژوهش‌های سیاست خارجی، دکتر مهدی نوید ادهم مشاور رئیس مرکز و تعدادی از کارشناسان مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه، مرکز تحقیقات استراتژیک به همراه خبرنگاران رسانه‌های جمعی نیز حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار دکتر ولایتی ضمن خوش‌آمدگویی به هیئت سوری اظهار داشت: دیدار ما و شما در ایران، دیدار میزبان و میهمان نیست. ایران دوست سوریه است و شما در ایران در کشور خودتان هستند.

خانم هدیه عباس با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: سخنرانی ایشان بسیار مهم و برای آینده فلسطین به منزله دستور کار می‌باشد. وی از حمایت‌های ایران از ملت و دولت سوریه تشکر کرد و از دکتر ولایتی خواست تا پیام تشکر ایران را به رهبری فرزانه ایران برساند.

رئیس مجلس سوریه با اشاره به حمایت‌های ایران در مبارزه با تروریسم گفت: دست‌آوردهای اخیر نظامی و سیاسی مهم در سوریه به خاطر حمایت و همکاری ایران و محور مقاومت با دولت سوریه است. شرایط کنونی سوریه با ٦ سال قبل تفاوت زیادی پیدا کرده است، در حال حاضر مناطق زیادی از کشور سوریه آزاد شده است.

وی افزود: اگر حمایت ایران، روسیه حزب‌الله و محور مقاومت از ملت سوریه نبود. پیروزی‌های امروز به دست نمی‌آمد و بهبود شرایطی هم وجود نداشت.

در پایان این دیدار، دو طرف در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سؤالات آنان پاسخ گفتند.
ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها