کد خبر:۵۴۲
۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۱:۲۰

دیدار دکتر ولایتی با معاون اول رییس جمهوری عراق


دیدار دکتر ولایتی با معاون اول رییس جمهوری عراق

دکتر علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ با جناب آقای نوری المالکی، معاون اول رییس جمهور عراق پیرامون مسایل منطقه دیدار و گفتگو کرد.

دیدار دکتر ولایتی با معاون اول رییس جمهوری عراق


معاون اول رییس جمهوری عراق هدف از سفر به ایران را توسعه روابط و ایجاد جبهه مستحکم برای فتنه‌های پس از داعش دانست و گفت: برای مقابله با این نوع فتنه‌ها آماده‌ایم. وی اضافه کرد: جبهه مقاومت با وجود چالش‌ها و مشکلاتی که وجود داشت، خوشبختانه پیروز بوده و در مقابل، جبهه دشمن در عرصه‌های سیاسی، نظامی و سایر بخش‌ها با شکست مواجه شده است.

ولایتی در این دیدار نوری المالکی را فردی برجسته، مبارز و بسیار موثر در صحنه عراق دانست و اظهار کرد: ما افتخار می‌کنیم که از مدتها پیش نسبت به آقای المالکی و همراهان ایشان در مبارزه ضد رژیم بعثی و بعد از آن در انقلاب عراق و تا به امروز شناخت داریم و آقای مالکی نشان داد که نقش مهمی در دموکراسی و آزادی عراق داشته و دارد.

وی ادامه داد: عراق موضع عزتمندی در جهان عرب، جهان اسلام و حوزه بین اللملی دارد و نقش آقای المالکی تعیین‌کننده و سرنوشت ساز بوده و هست. 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک پیروزی حلب به نوری المالکی، خاطرنشان کرد: آزاد سازی حلب نه تنها پیروزی برادران ما در سوریه به حساب می‌آید بلکه پیروزی عراق، ایران و خط مقاومت محسوب می‌شود و بزودی شاهد این خواهیم بود که موصل نیز به آغوش ملت باز می‌گردد و دست متجاوزان از این شهر مهم و استراتژیک توسط نیروهای عراق و حشدالشعبی و ارتش قطع خواهد شد.
معاون رئیس جمهوری عراق نیز با اشاره به پیروزی‌های بدست آمده در حلب گفت: آماده‌ایم جبهه‌ای مستحکم برای بعد از داعش و به منظور مقابله با فتنه‌های احتمالی بعدی علیه دشمنان ایجاد کنیم و ما برای مقابله با خطرات احتمالی بعد از داعش به تهران آمدیم.
نوری المالکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با جهاد و تلاش توانستیم موفقیت‌هایی بدست آوریم و حضور ما در ایران هم برای بهره گیری از این پیروزی‌هاست تا بتوانیم علیه گروه‌هایی که می‌خواهند جبهه مقاومت را به شکست بکشانند از جمله کشور‌های خلیج‌فارس که در مقابل ما جبهه‌آرایی می کنند کاری انجام دهیم تا این خطرات مجددا به سمت ما بازنگردد.
ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها