کد خبر:۴۸۷
۰۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۴:۲۲

دیدار دکتر ولایتی با معاون وزیر خارجه برزیل

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت روز چهارشنبه 29 مهر۱۳۹۵ با معاون آفریقا و خاورمیانه وزارت‌خارجه برزیل دیدار و گفتگو کرد.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت در دیدار فرناندو ژوزه مارونی دی ابرثو معاون آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه برزیل که صبح چهارشنبه 29 مهرماه در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت در جمع خبرنگاران با اشاره به این دیدار گفت: در این دیدار درباره روابط دو جانبه بین ایران و برزیل که رو به توسعه است و در ابعاد مختلف دو کشور همکاری های ارزنده دارند بحث و تبادل نظر شد. 

وی افزود: دو کشور ایران و برزیل همکاری‌های ارزشمندی دارند. حجم روابط تجاری دو کشور در بین کشورهای آمریکای لاتین در بالاترین سطح است.

دکتر ولایتى در ادامه گفت: تبادل نظر در رابطه با تحولات منطقه ما در رابطه با سوریه، عراق و منطقه غرب آسیا و تلاش‌هایی که دولت و ملت سوریه علیه تروریست‌ها می‌کنند و پیروزی هایی که اخیرا به دست آورده‌اند از محورهای دیگر گفتگو بود.

وی با بیان اینکه هر دوی ما معتقدیم که باید هر چه زودتر صلح به منطقه بیاید، خاطرنشان کرد: با توجه با جنگ و مبارزه‌ای که علیه تروریست‌ها صورت می‌گیرد مقاومت شش ساله دولت و ملت سوریه قابل تقدیر است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک  در ادامه تصریح کرد: راهی جز راه‌های صلح‌آمیز برای سوریه وجود ندارد. همچنین حمایت از تلاش دولت و ملت عراق در آزادی موصل و تلاش دولت سوریه در آزادی حلب اهمیت دارد و ایران و برزیل به عنوان کشورهای مهم از جهان دارای ظرفیت‌های بالای اقتصادی، علمی و فرهنگی هستند.

دکتر ولایتی با تاکید بر اینکه رابطه ما با برزیل رابطه‌ای سازنده و به نفع هر دو کشور است اظهار داشت: مواضع مشترک ایران و برزیل در صحنه بین‌المللی دارند که بسیار مهم و نزدیک به هم است.

وی در ادامه در خصوص نتیجه اجلاس لوزان نیز گفت: اصل اینکه طرف های ذیربط با یکدیگر بنشینند، چه آنهایی که به دولت و ملت سوریه کمک می‌کنند و چه آنهایی که حامی تروریست‌ها هستند و گفتگو کنند، مهم است.

دکتر ولایتی ادامه داد: می‌توان در سایه این گفتگوهای سریع حق روشن شود و حقانیت دولت و ملت سوریه در دفاعی که از کشور خود کرده و مبارزه‌ای که علیه ترویست‌ها می‌کنند، بارز شود؛ تا این مقدار مفید بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، عراق و مصر همواره در مقابل حامیان تروریست‌ها که در آن کنفرانس بودند از دولت و ملت سوریه دفاع کرده اند و تا این مقدار مفید بوده است افزود: اما به نتیجه ملموسی نرسید و ان‌شاءالله که مجامع بین‌المللی بتوانند تصمیمات جدی علیه مداخله کشورهای توسعه‌طلب در کشورهای منطقه و حامیان تروریست‌ها در منطقه بگیرند. اقدامات بین‌المللی باید علیه این کشورهای حامی تروریست اتخاذ شود.

ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها