کد خبر:۴۰۷
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۶

"بررسی مسایل اجتماعی و فرهنگی تلفن همراه در ایران"

تاریخ : ٧ مرداد ١٣٨٧ موضوع : رسانه برگزارکننده : معاونت پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی / گروه پژوهش‌های رسانه
خلاصه

امروزه با گسترش خدمات تلفن همراه در ایران و افزایش تعداد خطوط دائری تلفن همراه توسط اپراتورهای مختلف ؛ مسایل اجتماعی و فرهنگی جدیدی گریبانگیر جامعه شده است که بررسی ابعاد مختلف آن نیازمند مطالعه ؛ تحقیق و بحث و گفتگو است .در حال حاضر حدود ٦/١١ میلیون خط تلفن همراه توسط بخش خصوصی در کشور ایجاد شده که با احتساب ٥/٢٦ میلیون خط دولتی در مجموع حدود ٣٨ میلیون خط تلفن همراه در کشور دایر شده است که ضریب نفوذی معادل ٥٤ درصد را تولید می کند. این ضریب نفوذ بیش از اهداف برنامه چهارم توسعه است. طبق سند توسعه بخش، باید این رقم تا پایان برنامه به ضریب نفوذ ٥٠ درصد برسد. درحال حاضرتنها کاربران همراه اول روزانه بیش از ٥٠ میلیون پیام کوتاه ارسال می کنند ْ این رقم در مناسبتهای مختلف تا 215 میلیون افزایش می یابد .
از سوی دیگر این فناوری ارتباطی که دارای کاربردهای متعدد در امور اجتماعی و اقتصادی است مسایل و مشکلات خاصی را به همراه داشته و نحوه سرویس دهی شبکه های مخابراتی ؛ اختلالات شبکه ؛ هزینه های مکالمات ؛ تبعات و آثار اجتماعی و فرهنگی آن از جمله مسایل چالش بر انگیز در حوزه عمومی جامعه بوده است .
در نشست تخصصی بررسی مسایل اجتماعی فرهنگی تلفن همراه در ایران که ساعت ٩ تا ١٢ روز دوشنبه ٧ مرداد ماه جاری در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می شود ؛ دست اندرکاران اپراتورهای تلفن همراه در ایران در کنار مسئولان و کارشناسان اپراتورهای پیامک ؛ مسئولان نهادهای صنفی تولید و توزیع گوشی تلفن همراه و اساتید و کارشناسان و پژوهشگران این حوزه گرد هم می آیند تا به بحث و بررسی در باره این مسایل و مشکلات پرداخته و راهکارهای مورد نظر خود را ارایه دهند .

بدین‌وسیله از کلیه صاحب‌نظران، اساتید و دانشجویان محترم دعوت به عمل می‌آید
در نشست تخصصی
« بررسی مسایل اجتماعی و فرهنگی تلفن همراه در ایران »
که از سوی معاونت پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌گردد، شرکت فرمایند.

سخنرانان

مهندس قلمبر دزفولی
مهندس صدوقی
مهندس جلیلوند
مهندس واقف زاده
مهندس بقایی
مهندس افشار لاریجانی
دکتر مهدیون

زمان:دوشنبه ٧/٥/٨٧ ساعت ٣٠/٩ الی ١٢

آدرس: انتهای خیابان پاسداران، مقابل ضلع جنوبی پارک نیاوران، ساختمان شماره ٨٤٠
ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها