کد خبر:۳۷۵
۲۱ شهريور ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۸

"آسیب شناسی طرح اسلامی شدن دانشگاه ها"

تاریخ : ٢٤ آذر ١٣٩٤ موضوع : فرهنگی برگزارکننده : معاونت پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی / گروه پژوهش‌های مدیریت، آموزش و منابع انسانی
خلاصه

نشست آسیب شناسی طرح اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی در روز سه‌شنبه مورخ ٢٤ آذر از ساعت ١٠ تا ١٢ در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد


نتایج

نشست آسیب شناسی طرح اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی در روز سه‌شنبه مورخ ٢٤ آذر از ساعت ١٠ تا ١٢ در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد و سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و اقدامات اجرایی شدن آن با حضور دکتر ولایتی (رئیس محترم مرکز)، دکتر نوید ادهم (معاون پژوهش‌های فرهنگی اجتماعی)، مدیران گروه‌های پژوهشی معاونت فرهنگی اجتماعی و پژوهشگران و کارشناسان مختلف بررسی شد.
در بخش اصلی این نشست نسخه جدید "سند دانشگاه اسلامی" بررسی شد و اقداماتی که برای اجرایی شدن آن تنظیم شده است تشریح گردید. در این بخش حجت الاسلام و المسلمین شاطری (مسئول شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در شورایعالی انقلاب فرهنگی) و مهندس سقزچی، روند تنظیم سند و مهمترین مفاد آن را توضیح دادند. اشکالات نسخه قبلی سند که بیشتر بر شکلی و قشری بودن اقدامات و راهبرد ها تاکید داشتند نیز برای حاضران تبیین شد.
در بخش دوم نشست که با نظرات کارشناسان خبره‌ای همچون حجت الاسلام و المسلمین سید طه هاشمی (معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی)، دکتر حسن بنیانیان(مسؤول کمیته پیوست‌نگاری فرهنگی شورایعالی انقلاب فرهنگی)، دکتر ابراهیم حاجیانی(مدیر گروه پژوهش‌های اجتماعی)، دکتر عباس صدری (مسؤول دفتر منطقه‌ای آیسسکو در تهران) و ... همراه بود مسائلی مانند امکان اجرایی شدن سند، میزان تعامل شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی با دیگر نهاد ها (مانند دانشگاه ها و وزارت علوم و ... ) و نسبت جامعه دانشگاهی کشور با سند، بررسی شد. در این بخش لزوم داشتن نگاه عمیق تر، با در نظر گرفتن مسائل جامعه و آرمان های نظام، به مساله اسلامی شدن بیان شد. به نظر مدعوین اسلامی شدن فرآیندی بطنی و همیشگی است و نگاه بخشی و جزیی داشتن به آن به تنهایی کارگشا نخواهد بود، و نقش خانواده و آموزش پرورش نیز در روند اسلامی و فرهنگی شدن کل نظام آموزشی کشور مورد بحث قرار گرفت.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Nephi
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
That's not just logic. That's really senbsile.
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها