کد خبر:۱۴۲
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۵۷
تاریخ : ١٩ تير ١٣٨٥ موضوع : اقتصادی برگزارکننده : معاونت پژوهشهای اقتصادی / گروه پژوهشی شاخص‌سازی و آینده‌پژوهی
خلاصه

در این نشست ابتدا به روش‌شناسی و چگونگی محاسبه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی (شاخص تورم) که در دنیا بنام Consumer Price Index (CPI) مشهور می‌باشد، پرداخته شده است و سپس توضیحاتی در مورد برخی از محدودیت‌های این شاخص و همچنین پاسخ به سؤال‌هایی که عموماً در مورد این شاخص مطرح می‌شود، داده شده است. در ادامه در قالب جداولی آخرین نتایج این شاخص نشان داده شده است و دلایل روند کاهشی افزایشی قیمت‌ها در سال‌های اخیر تشریح شده است.
ارسال نظرات
پربازدید ها