افتتاح نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی بنیان       
به روز شده در: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
تعداد بازدید: ۹۴۴
تاریخ : ١٩ تير ١٣٨٥ موضوع : اقتصادی برگزارکننده : معاونت پژوهشهای اقتصادی / گروه پژوهشی شاخص‌سازی و آینده‌پژوهی
کد خبر: ۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ - 20 August 2016
خلاصه

در این نشست ابتدا به روش‌شناسی و چگونگی محاسبه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی (شاخص تورم) که در دنیا بنام Consumer Price Index (CPI) مشهور می‌باشد، پرداخته شده است و سپس توضیحاتی در مورد برخی از محدودیت‌های این شاخص و همچنین پاسخ به سؤال‌هایی که عموماً در مورد این شاخص مطرح می‌شود، داده شده است. در ادامه در قالب جداولی آخرین نتایج این شاخص نشان داده شده است و دلایل روند کاهشی افزایشی قیمت‌ها در سال‌های اخیر تشریح شده است.
بازگشت با ابتدای صفحه
ارسال به دوستان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: